Kleuters

Ons kleuteronderwijs bestaat uit thematisch onderwijs. De kleutergroepen werken nauw samen om thema's voor te bereiden en we volgen de ontwikkeling van de kinderen met behulp van het observatie systeem van MijnKleutergroep. Zo proberen we het hoogst haalbare uit ieder kind te halen.

Kinderen hebben inbreng in het thema en dat groeit gedurende 5-6 weken tot een prachtig eindresultaat. Dit kan per kleutergroep verschillen.

Instroomgroep

Ieder schooljaar proberen wij, wanneer de reguliere groepen te groot worden, een instroomgroep op te starten. Rustig je eerste stappen zetten in de basisschool, in een veilige omgeving.

In de instroomgroep kunnen kinderen kennismaken met kinderen die ook net 4 jaar geworden zijn. We leren de kinderen de regels en afspraken die op onze school gelden.

Het grote voordeel is, dat deze groep vaak veel kleiner is dan een reguliere groep, maar ook dat de leerkracht alle activiteiten op hetzelfde niveau kan aanbieden, kan werken aan de zelfstandigheid bij de kinderen en ook dat er veel gewerkt kan worden aan het wennen op school.

Ook heeft het veel voordeel voor de andere kleutergroepen. Die worden hierdoor niet te groot, waardoor extra aandacht beschikbaar blijft.

Hieronder vindt u een folder voor uw kind (die bijna 4 wordt) en krijgt u een klein doorkijkje in onze kleutergroepen.

Een dagje in het leven van de kleuter op cbs AquaMarijn